2017. 10. 24.
Mozog vagy hízik

Csak az a kérdése, hogy az utóbbi egy évben hízott-e?
Vegye elő a tavalyi fürdőruhát! Nos?! Belefér? Még idejében szóltam! Remélem, ahhoz is idejében lép,

hogy megelőzze szívinfarktusát, cukorbetegségét!
Sport Ma már minden második-harmadik ember túlsúlyos vagy kövér. Na, ez a mondat ne nyugtassa meg! Az elhízás - különösen a hasra való hízás - nem szépészeti probléma, hanem számos betegség kiváltó oka. Így kerül a kövérség „rizikóvödrébe” a cukorbetegség, a magas vérnyomás- és vérzsír- eltérés. Így okoz a „hosszabb derékszíj” szívinfarktust, szélütést! A legegyszerűbb módszer a probléma tisztázására, ha egy hétköznapi centiméterrel megmérjük hasunk kerületét pont a köldökünk magasságában. Figyelem! Ha úgy érzi, vagy eddig úgy tudta, hogy „kutya baja”, de nőként 88, férfiként 102 cm feletti értéket mutat a centi, már „ketyegő bombát” hord hasában! Elő a centit! Ha már igazolt érbetegsége van, vagy cukorbeteg, hölgyként 80, férfiként 94 cm alatt lenne ideálisan has-körfogata!  Elő a centit!

Elhízásunkat - leegyszerűsítve - három tényező határozza meg:
1. Az elhízásra való hajlamunk (tehát öröklött tényezőink)
2. Az energia-bevitelünk (tehát, hogy mit, mennyit, és mikor eszünk)
3. Az energia-leadásunk (mennyit, milyen intenzíven, és milyen gyakran mozgunk)

Az elsővel könnyű védekezni. „Nálunk a családban mindenki kövér”. Hát ez se vigasztalja, és pillantson a következő két pontra! „Semmiből nem lesz valami!” Enni jó! De ne csak egyen! Nézze meg mit, mikor, és mennyit eszik! Egyáltalán tudja, mi hizlal jobban; a cola vagy a tonik? 10 deka kenyér vagy 10 deka zsemle? Minden kenyér egyforma? Hajrá!!! Keresse a válaszokat! Tegyen fel újabb kérdéseket! Alakítsa át étrendjét!
Lehet, hogy többet mozoghatna?! Lehet, hogy gyalog is elmehetne munkahelyére vagy a boltba? Lehet, hogy bevásárlókosarat is vihetne bevásárlókocsi helyett? Lehet, hogy lenne heti háromszor egy-egy órája egy kiadós sétára? Lehet? Akkor hajrá! Tegyen minden nap egy lépéssel többet! Ne „kúrázzon”! Gondolja át, és tegye meg azt, amit minden nap, élete végéig hajlandó megtenni! Mutasson példát gyermekeinek, családjának! Élvezze, ahogy fokozatosan lemorzsolja az évek alatt gyűjtött túlsúlyt!

 

www.ergondnok.hu