2017. 11. 24.
Életmentő tréning

A cím kiragadott részlete a „vár és háj, vagy lép és él” mondatnak, mégis igaz. A rendszeres, megfelelő intenzitású fizikai tréning életmentő. Csakhogy ahhoz, hogy a mozgás hatékony fegyvere legyen egészségünk megőrzésének (visszaszerzésének), nem elég egyszerűen mozognunk. Ismeri a; „minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár" esetét?

Ugyanez a helyzet a mozgással és a fizikai tréninggel. Azaz: minden fizikai tréning mozgás, de nem minden mozgás fizikai tréning. Nem elég elfáradnunk. Nem is elfáradnunk kell. Ha egészségünk a cél, akkor ehhez legalább napi fél órán át olyan tréninget kell végeznünk, hogy pulzusszámunk (ez szívverésszámunk tükre) kellően megemelkedjen. Kellően. Nem túlságosan. A túl magas pulzusszám veszélyeket rejt, a túl alacsony meg „mozgást", és nem tréninget jelez. 220-ból vonjuk ki életéveink számát, és az eredmény 70-75%-a megadja a megfelelő cél-pulzusszámot. Az életmódváltás megkezdése előtt azonban orvosi segítséggel tisztázza egészségi állapotát! Aztán... ha minden rendben... hajrá!

www.ergondnok.hu