2017. 09. 24.
Első lépés a pulzusszám

Eiger marathon"A leghosszabb út is egyetlen lépéssel kezdődik." Adja sportra a fejét, de legyen a fokozatosság az első szabály. Üljön le kényelmesen egy székre! Ne nevessen! Ez még csak előkészület. Keresse meg valamelyik csuklóján a hüvelykujj felőli oldalon a pulzusát! Több ujját a csuklóra fektetve keresse! Megvan! Akkor most számolja meg, egy perc alatt mennyit ver! Ez a nyugalmi pulzusa. Ha tartósan 90 felett lenne a nyugalmi pulzus, az betegség jele lehet. Ha így lenne, forduljon orvosához!
Örülök, hogy 90 alatti. Akkor nézzük, milyen pulzusszámot lenne célszerű elérnie a sport alatt! Ha 220-ból levonja életéveit (például én 39 évesen 220-39=181), megkapja az életkor szerinti maximális pulzusszámot. Ezt sose érje el az edzések során! Ez már "nem tesz jót". Ha ezt a számot megszorozzuk 0,7-del (azaz az életkor szerinti maximális pulzus 70%-át vesszük), az az edzés során elérendő célpulzus. Esetemben tehát 181x0,7=126 percenként. Sok? Kezdetben elég, ha a maximális pulzusunk 50-60%-án mozgunk. Ez nálam 181x0,5= 90 és 181x0,6=108 közti. Ennek azért nekivághatok. És Ön?

 

www.ergondnok.hu

Címkék: