2018. 07. 18.
Ébresztő!

A tudomány hatalmas dolgokra képes. Mi emberek alkottuk meg évezredek alatt azokat a vívmányokat melyeket a mindennapokban használunk és azokat is melyeket nem használunk megfelelően. Persze sokszor nem értjük, hogy mi, mitől is működik és balga teóriákkal magyarázzuk (vagy félremagyarázzuk!) az önmagunk által már felfoghatatlan technikai vagy éppen biológiai „csodákat”. Csodák vannak! Egy része a csodáknak éppen a tudományos haladás. A másik csoda azonban mindig bennünk lakik.

Bővebben... Ébresztő!
 
Jó reggelt! Ébresztő!

Kezdem az egyszerűbb ébresztővel. Reggel frissen ébred? Mondhatja, hogy dehogy, hiszen a munkám miatt korán kell kelnem, de akkor már eleve rossz helyzetben van. Azon persze általában nem tudunk változtatni, hogy mikor kelünk, de, hogy mikor fekszünk azon tudnánk. Szuper lenne – és a testi és lelki egészségét szolgálná – ha mindig kb. ugyanakkor térne nyugovóra és kb. ugyanakkor kelne, no persze a mostaninál (is) frissebben.

Bővebben... Jó reggelt! Ébresztő!
 
Életmód / ételmód

Furcsán hangozhat, de szerves, meghatározó eleme az étkezésünk az életmódunknak. Energiabevitelünket az étkezésünk adja. Ezt még azok se nagyon tagadhatják akik 120-130 kilósan vagy afeletti testsúllyal csodálkoznak azon, hogy miért is híztak el. A probléma ezzel az, hogy a miért nem fogyok kérdést teszik csupán fel és nem is keresik magának az elhízásnak az okát.

Bővebben... Életmód / ételmód
 
Az edzetlenek edzése

A sport, a fizikai tréning jó és egészséges, de... Ha jelentősen elhízott, magasvérnyomás vagy cukorbeteg, esetleg – ne adj isten - tartósan dohányos volt, akkor a sport megkezdése vagy újrakezdése előtt elengedhetetlen a biztonsága érdekében egy korrekt egészségi állapotfelmérés. Persze ilyenkor is fokozatosan kell felépíteni az edzéstervet, különben...

Bővebben... Az edzetlenek edzése
 
Szeretne sokáig élni?

Persze testileg és szellemileg fitt állapotban gondolom! Nos, szeretne jó kondícióban és sokáig élni? Ha igen, akkor fogjon hozzá! Ne várja, hogy a „sülthal a szájába repül”! Nagyon kicsi a valószínűsége, hogy semmi, de semmi teendője nincsen.
Képzeljen el egy hosszú, vagy kicsit rövidebb mérőszalagot (centit). Genetikai, öröklött adottságai ilyen élettartamra teszik alkalmassá. Meghosszabbítani?

Bővebben... Szeretne sokáig élni?
 
Testtömeg index

BMI. Body (test) mass (tömeg) index (index). Ha tudja hány kiló és azt is, milyen magas, már számolhatunk is. Az adatokat mérni kell!
Szóval ha 189 centi, akkor 1,89 méter. Ezt az 1,89-et szorozza meg „önmagával”!
1,89x1,89=3,57. Ha eddig megvagyunk, akkor most a kilókban mért testsúlyt ossza el ezzel a számmal. 112/3,57= 31,37. Történetesen ez az én BMI-m.

Bővebben... Testtömeg index
 
Mozgás!

Nemrég (szeptemberben) jelent meg az első nagyobb összefoglaló a majdnem tíz évig folytatott, 5 kontinens, több mint 100.000 lakójának halálozását és érrendszeri betegségeinek alakulását, az életmód tükrében vizsgáló adatgyűjtésről. Most világosabban látszanak az alap összefüggések a táplálkozás és mozgás tekintetében.

Bővebben... Mozgás!
 
Idén is „lenyomtuk”!

Mi az? Mindig május utolsó vasárnapján indul. Soproni starthelyről Sopronkőhidát, Fertőrákost és Balfot érintve ugyanazon a ponton ér véget. Évről- évre többen „nyomjuk le”. Idén a legifjabb bringás 5, a legidősebb 89 éves volt (és ő immár 9. alkalommal teljesítette).
Hát persze, hogy a „Vasvilla” családi kerékpártúra! Szóval... idén is „lenyomtuk”.

Bővebben... Idén is „lenyomtuk”!
 
Mozogni kell!

Persze könnyű ezt a kijelentést megtenni, de nehéz a rendszeres mozgást elkezdeni. Főleg, ha már elszoktunk tőle. Nagyon igaz, hogy az egészség megőrzése vagy visszaszerzése elképzelhetetlen a nagy izomcsoportjaink rendszeres, dinamikus átmozgatása, mozgás, járás, kocogás, úszás, biciklizés... vagy valami hasonló nélkül. Szekrénnyi az irodalma, hogy mit és mennyit és hogyan és miért, miközben egyre kevesebbet mozgunk, egyre többet ülönk.

Bővebben... Mozogni kell!
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>