2020. 01. 28.
Mult, jelen, jövő

Mindenre (de egészségügyi helyzetünkre nagyon!) igaz, hogy a jelen állapotunkat a multunk, jövőnk alakulását pedig jelen cselekedeteink határozzák meg. Ha bármelyikünk őszintén végiggondolja, mit, mikor tehetett volna másként, hogy ne abban a helyzetben (hanem jobban!) legyen most, mint amiben ténylegesen van... hát... Na, ez az amin nem érdemes tépelődni, de a tanulságok miatt érdemes elgondolkodni rajta.

Bővebben... Mult, jelen, jövő
 
...tik-tak-tik-tak...

Ha valamire létezik egyszerűbb megoldás, akkor azt érdemes alapban választani. A szívverésszámunkat a mindennapokban például a legegyszerűbben a pulzusunk tapintásával ellenőrizhetjük. Ezt bárki megtanulhatja (és jó lenne, ha mindenki meg is tanulná). A csuklónkon, annak hüvelykujjunk felőli részén, ha tenyerünket felfelé fordítjuk és a másik kezünk második és harmadik ujjával elég kitartóan keresgélünk... egyszercsak... érdekes lüktetést érzünk.

Bővebben... ...tik-tak-tik-tak...
 
Ezerszer két-kerék

Biciklizni jó. Kell a mozgás testnek és léleknek és ennek élvezetes eszköze a kerékpár. Csapatban tekerni, lezárt útszakaszokon suhanni (ahol, mint most hétvégén Sopronban, ezer kétkerekű is halad) felemelő érzés, igazi kerékpáros ünnep.

Bővebben... Ezerszer két-kerék
 
Jó reggelt! Ébresztő!

Kezdem az egyszerűbb ébresztővel. Reggel frissen ébred? Mondhatja, hogy dehogy, hiszen a munkám miatt korán kell kelnem, de akkor már eleve rossz helyzetben van. Azon persze általában nem tudunk változtatni, hogy mikor kelünk, de, hogy mikor fekszünk azon tudnánk. Szuper lenne – és a testi és lelki egészségét szolgálná – ha mindig kb. ugyanakkor térne nyugovóra és kb. ugyanakkor kelne, no persze a mostaninál (is) frissebben.

Bővebben... Jó reggelt! Ébresztő!
 
Életmód / ételmód

Furcsán hangozhat, de szerves, meghatározó eleme az étkezésünk az életmódunknak. Energiabevitelünket az étkezésünk adja. Ezt még azok se nagyon tagadhatják akik 120-130 kilósan vagy afeletti testsúllyal csodálkoznak azon, hogy miért is híztak el. A probléma ezzel az, hogy a miért nem fogyok kérdést teszik csupán fel és nem is keresik magának az elhízásnak az okát.

Bővebben... Életmód / ételmód
 
Minden nap tegyen...

Minden nap tegyen valamit önmagáért! A testi, lelki, szellemi egészségéért a legtöbbet önmaga teheti. Dobja sutba a török időkből ránkragadt kesergést és... cselekedjen.
Először talán állítson össze egy amolyan leltárt! Vizsgálja meg, akár írja össze, hogyan eddig mi minden történt Önnel! Határozza meg a céljait! Figyelje meg, hogyan telnek a napjai!
Kezdheti pl. azzal, hogy hogyan alszik és alszik-e egyáltalán eleget?

Bővebben... Minden nap tegyen...
 
Ébresztő!

A tudomány hatalmas dolgokra képes. Mi emberek alkottuk meg évezredek alatt azokat a vívmányokat melyeket a mindennapokban használunk és azokat is melyeket nem használunk megfelelően. Persze sokszor nem értjük, hogy mi, mitől is működik és balga teóriákkal magyarázzuk (vagy félremagyarázzuk!) az önmagunk által már felfoghatatlan technikai vagy éppen biológiai „csodákat”. Csodák vannak! Egy része a csodáknak éppen a tudományos haladás. A másik csoda azonban mindig bennünk lakik.

Bővebben... Ébresztő!
 
Testtömeg index

BMI. Body (test) mass (tömeg) index (index). Ha tudja hány kiló és azt is, milyen magas, már számolhatunk is. Az adatokat mérni kell!
Szóval ha 189 centi, akkor 1,89 méter. Ezt az 1,89-et szorozza meg „önmagával”!
1,89x1,89=3,57. Ha eddig megvagyunk, akkor most a kilókban mért testsúlyt ossza el ezzel a számmal. 112/3,57= 31,37. Történetesen ez az én BMI-m.

Bővebben... Testtömeg index
 
Mozgás!

Nemrég (szeptemberben) jelent meg az első nagyobb összefoglaló a majdnem tíz évig folytatott, 5 kontinens, több mint 100.000 lakójának halálozását és érrendszeri betegségeinek alakulását, az életmód tükrében vizsgáló adatgyűjtésről. Most világosabban látszanak az alap összefüggések a táplálkozás és mozgás tekintetében.

Bővebben... Mozgás!
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 Következő > Utolsó >>