2017. 08. 22.
Mit tegyek, hogy ne hízzak el?

Az első kérdése ez legyen: Biztos nem kezdtem el hízni?
Ez ránézéssel nem is olyan könnyen határozható meg! Ugye férjét vagy feleségét minden nap látja! Ugye Önmagával is „minden nap találkozik”? Ugye eddig nem is nagyon riadt meg, ha

egy-egy számmal nagyobb nadrágot kellett vennie? Ugye nem gondolta, hogy a „férfias sörhasban” valóságos „érbomba ketyeg”? A legegyszerűbb módszer a probléma tisztázására, ha egy hétköznapi centiméterrel megmérjük hasunk kerületét, pont a köldökünk magasságában. Figyelem! Ha úgy érzi, vagy eddig úgy tudta, hogy „kutya baja”, de nőként 88, férfiként 102cm felett mutat a centi, már veszélyben van! Ha már igazolt érbetegsége van vagy cukorbeteg, hölgyként 80, férfiként 94cm alatt lenne ideálisan has-körfogata!  Elő a centit!
Ma általában többet eszünk, mint amennyire a szervezetünknek szüksége van. Ne csak egyen! Nézze meg mit, mikor és mennyit eszik! Lehet, hogy kevesebbet mozgunk, mint amennyit eszünk! Lehet választani! Kevesebb energiabomba, vagy több mozgás! Szerény javaslatként válassza a kettő kombinációját!

Kontrollálja hetente egy fix napon a testsúlyát! Ne hagyja elszaladni a kilókat! Gondolja végig, mi az, amit rendszeresen meg tudna tenni Önmagáért! Hetente legalább 3 alkalommal - minimum fél órán át - végezzen „megizzadást” eredményező fizikai tréninget! Erre akár a gyors, tempós séta is megfelel. Keresse sportoló korosztálytársai segítségét! Ha ön ér- vagy cukorbeteg, a sport megválasztása előtt kérje orvosa tanácsát!
Fogjon hozzá - még ma!

www.ergondnok.hu