2017. 11. 21.
Az alvás sovánnyá tesz

Az alvászavar bizony betegség (ill. betegségek nem egyszer vezető tünete) és jó eséllyel kövérré (is) tesz.  Nem véletlen, bármilyen tartós alvászavarral járó probléma (szorongás, depresszió, alvási apnoe…) kövérré tehet. Ráadásul az esetek többségében ehhez még rendszertelen étkezés is társul.

Szorongásnál pedig nem egyszer pluszban, édes „ízzel” (cukor - szénhidrát) is öngyógyítunk. Az édesség és az alkohol ugyanis, átmenetileg oldja a szorongást! Nos, ha ez így teljesen nem is igaz, a fordítottja tudományos tény. Svéd kutatók igazolták, alváshiányban, agyunk éhségérzetet kialakító területe érzékenyebben reagál az ételek látványára. A rendszertelen alvás, alvászavar, alváshiány jócskán hozzájárul az elhízás problémájához. Már egyetlen átvirrasztott éjszaka után jóval több energiát igényel szervezetünk, mint kipihent állapotban.  Ezt egészséges önkénteseken már bizonyították a táplálékfelvétel mérésével, de most speciális funkcionális mágneses rezonanciás vizsgálattal (fMRI) igazolták, valóban agyunk éhségérzet központja működik aktívabban.