2017. 07. 23.
Első lépés a centi

Centi :)Ígértem, lépésről lépésre haladunk a megoldás útján szívünk, ereink védelméért. Kezdjük a testsúlyunkkal. Elő a centit! Micsodát? A centimétert! Na, ebből nem fogjuk tudni, ki hány kiló, deez nem is lényeges! Nem? Nem. Gondolkodjunk! Probléma, ha sportolással "izomkolosszussá" válunk? Nem. Ha nagyra növesztettük a fenekünket? Talán. Ha egy kis pocakot eresztettünk? Igen!

Járt disznóölésen? Na, mit lát a disznó hasának felnyitása után? Beleket és a belek között.... zsírt. Rossz hír, de ebből a szempontból mind olyanok vagyunk, mint a disznó!
A baj forrása a has-űri zsír. Főleg ha sok, mert akkor "tuti", hogy rosszul működik. Működik? Igen. Sokáig gondoltuk, hogy csak amolyan "spájz", tartalék. Hát nem! A has-űri zsír jeleket ad izmainknak, májunknak, agyunknak. Emiatt rontja a vérnyomás, vércukor-szabályozásunkat. Ez a baj! Ez az oka, hogy leginkább a köldökünk magasságában mért has-körfogatunk mutatja az elhízás veszélyének nagyságát. Ha hölgyként 80, férfiként 94cm feletti, az gyanús. Ha a 88, illetve 102cm-t elérte, már biztosan baj.
Elhízás : 2008 Az elhízásról

 

www.ergondnok.hu