2018. 02. 22.
02.19.
    Testtömeg index

BMI. Body (test) mass (tömeg) index (index). Ha tudja hány kiló és azt is, milyen magas, már számolhatunk is. Az adatokat mérni kell!
Szóval ha 189 centi, akkor 1,89 méter. Ezt az 1,89-et szorozza meg „önmagával”!
1,89x1,89=3,57. Ha eddig megvagyunk, akkor most a kilókban mért testsúlyt ossza el ezzel a számmal. 112/3,57= 31,37. Történetesen ez az én BMI-m.

Bővebben... Testtömeg index
 
02.14.
    A gonosz ötös

Félévi bizonyítványosztás után gonosz ötösről beszélni őrültségnek hangzik. Persze ezek a kis írások egyáltalán nem az iskolai jegyekről szólnak. Ha a klasszikus, befolyásolható érrendszert terhelő rizikótényezőink ötösét vesszük sorra, akkor itt egészen más jelenti a jót.

Bővebben... A gonosz ötös
 
02.12.
    Nekem cukrász-doki kellene

A negyed század alatt, mióta orvosdoktorkodom, neveztek már sok mindennek. Diabetológusként azonban cukrász-doki (eddig) még nem voltam. Persze ettől az illető cukorbeteg még sokat tudhat a betegségéről és működtetheti is akár eredményesen az önmenedzselési rendszerét, de...

Bővebben... Nekem cukrász-doki kellene
 
02.5.
    A méz is cukor

Ez az egyszerű mondat talán megfelelő annak megvilágítására, hogy amikor valaki tud valamit, akkor az számára már egyértelmű, nem szorul magyarázatra. A méz is cukor. Hasonlóan édes, hasonlóan nagy energiatartalommal és hasonló módon vércukoremelő hatással. Cukor- méz cserétől remélni a fogyást vagy cukorbetegként a kisebb vagy lassúbb vércukoremelő hatást...

Bővebben... A méz is cukor
 
01.29.
    Mire jó, ha átverik?

A fogyasztói társadalom egyik alapszabálya, hogy a vevőnek mindig igaza van. Azt kell eladni, amire igény van, azzal nyerhető a legnagyobb profit. Ha hülyeséget kér, akkor azt kapja, hiszen arra vágyik és megfizeti.
Amikor az egészségügyi ellátás is egyszerűen áruvá válik, az borzalmas károkat okoz. Persze mire rájön, hogy azzal, hogy mindig azt kapta, amit önmaga rendelt, igényelt, nos addigra már... Sokszor fel sem ismeri, hogy saját vágyai, irracionális elvárásai miatt csapják be. Nehéz ezt fel és elismerni.

Bővebben... Mire jó, ha átverik?
 
01.22.
    Életmód / ételmód

Furcsán hangozhat, de szerves, meghatározó eleme az étkezésünk az életmódunknak. Energiabevitelünket az étkezésünk adja. Ezt még azok se nagyon tagadhatják akik 120-130 kilósan vagy afeletti testsúllyal csodálkoznak azon, hogy miért is híztak el. A probléma ezzel az, hogy a miért nem fogyok kérdést teszik csupán fel és nem is keresik magának az elhízásnak az okát.

Bővebben... Életmód / ételmód
 
02.7.
    Legyen végre őszinte!

Az őszinteséget nem velem, mint orvosdoktorral kell kezdeni. Legyen először önmagával őszinte! Ez sem mindig egyszerű. El kell felejtenie, az „engem a  levegő ís hízlal”, az „én ilyen fajta vagyok”, a „jöttem volna már, de...” és hasonló mondatokat! Szembe kell nézzen a valósággal, mert ha nem, akkor lehet, hogy belepusztul! A génjeit nem változtathatja meg, de az életmódját bizony igen. A szűréseket és védőoltásokat ne ócsárolja, hanem használja ki!

Bővebben... Legyen végre őszinte!
 
02.1.
    Ne kipipálja, hanem tegye!

Sokat tehetnénk az egészségünkért, azaz önmagunkért. A legjobb az lenne, ha még akkor kezdenénk el tenni, amikor semmi bajunk. Kevés hiteles információval rendelkezik egy „átlag magyar” az egészségismeretek terén. Sok a hír, ötlet, tanács, reklám de kevés az érthető és tudományosan is megalapozott ismeret.
Hamarabb is leszünk betegek mint feltétlen kellene és a betegségeinkkel se nagyon boldogulunk.

Bővebben... Ne kipipálja, hanem tegye!
 
01.24.
    Mosolyogjon!

Ez nem vicc. Komolyan javaslom, hogy akár tréningszerűen, naponta (kezdetben akár tükör előtt) mosolyogjon. Megdöbbentő, de tudományosan (is) igazolt tény, hogy ha mosolygunk, akkor jobb lesz a kedvünk. Persze ez fordítva is abszolút igaz (és remélem ezt a sorrendet sokszor tapasztalja).

Bővebben... Mosolyogjon!
 
01.17.
    A kevesebb gyógyszer lehet a több

Talán az un. fogyasztói társadalom teszi, de az egészségvédelmünket/gyógyulásunkat sokszor a megveszem, lenyelem módszerével „működtetjük”. Aztán csodálkozunk, hogy ez így – stabil alapok nélkül – nem mindig működik. Pl. ha valaki el akarja kerülni, hogy cukorbeteggé váljon annak a tudományosan igazolt leghatékonyabb módja, ha elkerüli a hízást vagy ha elhízott, akkor tartósan visszacsökkenti a súlyát. Persze ehhez sokszor életmódi átalaktás kell. Ha már cukorbeteg és súlyfelesleggel bír, akkor is ez az első szakszerű lépés.

Bővebben... A kevesebb gyógyszer lehet a több
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

1. oldal / 67